Santiago-Pucon-Osorno - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van AIESEC-CHILI - WaarBenJij.nu Santiago-Pucon-Osorno - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van AIESEC-CHILI - WaarBenJij.nu

Santiago-Pucon-Osorno

Blijf op de hoogte en volg

12 Juli 2014 | Chili, Santiago de Chile

Okeee, nu anderhalve week in Chili, even een update!

1 juli - 4 juli : Santiago
Het begon allemaal met de vliegreis, dit was een beetje jammer.. We hadden nogal vertraging en moesten stoppen in Montevideo en daarna in Buenos Aires, dus iets van 4 uur later dan gepland kwamen we aan in Santiago. Het eerste wat ik dacht was, KOUD!
Een Duits vriendinnetje die ik ken uit Maastricht woont nu in Santiago en zij stond ons op te wachten bij het vliegveld. Ze heeft samen met twee andere (een jongen uit Uruguay en een meisje uit Chili) een appartementje in Providencia, een schattig wijkje redelijk dicht bij het centrum. De eerste dagen in Santago hebben we niet echt iets heel boeiends gedaan, Iris en ik hadden allebei erg last van een jetlag en we moesten beetje wennen aan de kou. Op een avond kwamen vrienden van Katrin (dat Duitse meisje bij wie we mogen slapen) langs, dit was echt superleuk. Ten eerste hadden ze Pisco meegenomen, dit is een typisch drankje uit Chili (nouja niet per se,, er is al een eeuwenlange vete tussen Peru en Chili van wie nou de Pisco is haha) maar een jongen vertelde alles over Chili en Zuid-Amerika, over de geschiedenis etc. Ik vond het wel grappig om te zien over hoe subjectief geschiedenis eigenlijk is. Wat je op school leert over geschiedenis neem je gewoon voor waar aan, maar elke gebeurtenis kent natuurlijk meerdere kanten,
Verder hebben de we wat rondgelopen in Santiago en vooral dingen voorbereid voor de Rabobank-opdracht. Op donderdag zijn we naar de Rabobank in Santiago gegaan om daar de opdracht een beetje door te nemen.

4 juli - 8 juli: Pucon
Op vrijdagavond namen we de bus naar Pucon, dit een klein toeristisch stadje in het zuiden van Chili. Het is ongeveer 12 uur rijden vanaf Santiago. In Pucon sliepen we echt in een super hostel. Ik vond dat het echt op een Hans en Grietje huisje leek, super schattig. Pucon is echt een plek waar locals heen gaan voor vakantie, maar hier in Chili hadden ze toen nog geen vakantie, dus het was een beetje uitgestorven. We hebben een suoervette hike gedaan op een vulkaan, genaamd villarica, dit was echt ontzettend mooi! De volgende dag zijn we met jongens die in hetzelfde hostel sliepen naar de hotsprings gegaan, dat was echt zo cjill. Alsof je in een heel groot warm bad zit midden in ontzettend mooie natuur!

8 juli - 10 juli: Osorno
Voor de Rabobank opdracht moesten we een tripje maken naar Osorno, hier heeft de Rabobank heel veel cliënten (lees boeren) die in de zuivelproductie zitten. We werden opgepikt van het busstation door Gulio en Martin, zij leiden samen Rabobank Osorno. De Rabobank in Chili is anders dan hoe wij de Rabobank in Nederland kennen, hier is het echt gefocust op het geven van leningen aan boeren. Samen met Gulio en Martin hebben we 5 verschillende boeren ontmoet. Het was heel interessant om te zien hoe deze boeren van elkaar verschilde qua technieken en problemen waar ze tegen aan liepen.
Gulio was echt een ontzettend lieve man, omdat ons hostel zo shit was nodigde hij ons uit om in zijn huis te logeren. Vanaf dat moment zijn Iris en ik helemaal volgepropt met eten, echt niet normaal haha! In het zuiden van Chili is eten echt een ding! Het eten was ook echt superlekker, mega grote stukken vlees op de BBQ, dit was echt even luxe voor ons. Ik vond het echt heel leuk om zo opgenomen te worden in een gezin. Je ziet dan echt de verschillen met Nederland. De laatste dag zijn we met Gulio zijn dochter op pad geweest, naar Puerto Varas. Dit is een klein stadje waar Gulio is geboren vlak bij Osorno. Hier hadden we eerst een grote lunch bij Oma en daarna lekker door het stadje gelopen.

Nu ben ik weer terug in Santiago en Iris is naar Valparaiso, daar wonen vrienden van haar ouders. Ik ga komende dagen nog Santiago verkennen, want ik heb het gevoel dat ik dat nog niet echt gedaan heb.

Hoogtepunten tot nu toe waren echt die hike op de vulkaan en worden opgenomen in het gezin van Gulio alsof we familie waren. De mensen hier zijn zo vriendelijk en open, als je iemand leert kennen geef je niet stijf een hand maar meteen een kus, iets waar wij Nederlanders nog veel van kunnen leren!!


  • 12 Juli 2014 - 21:38

    Hetty:

    Hoi eva, oma en ik hebben zojuist je verslag gelezen. Die reis naar het zuiden leek me echt te gek. Prachtig land. Ga je ook nog naar het noorden woestijn en zo? Wat wordt je opdracht? Kan je het spaans een beetje volgen? Heb je al empanadas gegeten? Wat vliegt de tijd, he. Ik begreep dat je scriptie goedgekeurd is. Dus alle reden nu om volop te genieten! Liefs hetty

  • 12 Juli 2014 - 22:19

    Super Coole Chick. Aka Laura :

    Haaaaai lieve Eef!

    Oohhh t klinkt zo super cool daar! En je bent echt een coole chick dat je nog in je eentje op avontuur door santiago gaat :) en chill van dat eten

  • 12 Juli 2014 - 22:38

    Lau Die Geen Hele Reactie Kan Schrijven Girl:

    Ik wilde nog zeggen dat ik t heel cool bind wat je allemaal doet. Doe mijn vriend Rabobank de groetjes en ik ga woensdag naar Walibi. Verder chill ik vooral.
    Veel plezier lieve schat! ❤️❤️

  • 12 Juli 2014 - 23:40

    Mick De Kakaaaaa:

    Supercoole stories dudelinnie!!!
    Die Gulio klinkt echt als een leuke buddy :).
    Stap maar lekker verder in de sneeuw haha.

    Daaaaaaaaggg en kissss
    Van je kakaaa ❤️

  • 12 Juli 2014 - 23:53

    :

    @ Tante Hetty & Oma: Ja, blijf eerst nog even in Santiago en dan naar het noorden! Superleuk om eerst in de sneeuw te zitten en daarna door woestijnlandschap te lopen haha. De opdracht is een advies schrijven voor de Rabobank in Nederland met betrekking tot de zuivelproductie hier. Het Spaans gaat beetje bij beetje, is wel moeilijk maar al wat dingen opgepikt :)! En natuurlijk al empanadas op JUMMMMMM.

    @ Lau & Mick: <3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 13 Juli 2014 - 02:48

    Jan:

    Awe to some!! Echt eef, het klinkt super. Veel plezier komende dagen. In je eentje. Maar dat is ook super leuk. Hou je haaks lief zusje

  • 13 Juli 2014 - 11:48

    Yv:

    aaaaaaaah eeef echt super vet!!:D
    ben zo benieuwd wat je allemaal nog meer mee gaat maken, dus lekker blijven schrijven chickieee!
    Dikke zoen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2014

Antofagasta

12 Juli 2014

Santiago-Pucon-Osorno

10 Juni 2014

Voorbereiding

Actief sinds 09 Juni 2014
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 4099

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: